english.

Blev ingen uppdatering igår, var med Linnea hela långa dagen och när jag kom hem var jag trött så då sov jag. Och idag har jag varit på stan med mina vänner, och köpt sista julklappen. Grymt skönt kan jag bara säga. Nu är bara inslagningen kvar...

Okej, nu till det jag faktiskt tänkte skriva i det här inlägget.
  Jag gillar inte svenska filmer. Eller svenska program. Och visst, typ Idol det är lite mysigt att kolla på. Men American Idol är bättre. Och det är inte så att jag föredrar arabiska filmer framför svenska. Men jag föredrar engelska och amerikanska framför svenska filmer. 
  Tycker helt enkelt inte svenska är bra skådespelare. Jag tycker man hör att dom säger repliker. Dom kan ju ändå spela bra, typ spela arg. Men när dom skriker "jag ska döda dig om du rör henne igen" eller något så känns det bara som att dom säger en replik. Det känns fånigt. Amerikaner och engelsmän är mycket bättre på att skådespela.
  Tänk bara Ugly Betty, för mig finns typ Betty. Jag tänker inte på henne som America Ferrera (eller vad hon nu heter), och jag tänker inte på att hon är med i "Systrar i Jeans". Men vi kan ju svenska bättre, vi har ju växt upp med det. Så det är ju såklart lättare att känna igen falskhet i vårat modersmål. Men ändå, engelska är bättre än svenska!
haha, tre "ju" i sista två meningarna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0