bella & jag.

Igår gjorde jag en låt om mig och Blondinbella:
Bella och jag, vi är goda vänner fast än mycket olika.
Bella åker taxi, jag åker buss.
Bella bor i Stockholm, jag bor i Luleå.
Bella går på NK, jag går på Dollarstore.
Men en sak har vi nog gemensamt, blondiner!

Kom på en sak igår, eller kanske inte kom på det. Snarare insåg det. Om man sätter -ska efter ett substantiv (en sak) så låter det som ett språk. Typ fågelska eller datorska.

Sa något superroligt på NO:n, men Linnéa kommer bli arg om jag skriver det här för hon tyckte inte det var så kul... Så nu gör jag er bara nyfikna istället, för jag lovar er. Det var superroligt!

Kommentarer
Postat av: Linnea Lantz

substantiv kanske? :)

2008-11-18 @ 17:26:17
URL: http://linnealantz.blogg.se/
Postat av: My

Haha, är ju inte bäst på svenska grammatik...

2008-11-19 @ 07:44:29
URL: http://blondinmy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0