fjäderfän.

Kakan är i ugnen (ja, jag bakar en kaka), så jag tänkte att jag kunde passa på att berätta om min dramatiska upplevelse som hade kunnat sluta illa...

Det var såhär:
Jag skulle baka en kaka och jag hade knäckt ett ägg. När jag tog upp det andra ägget och precis skulle knäcka det insåg jag att det satt en fjäder på ägget. Jag som är livrädd för fåglar skrek rakt ut, men klok som jag är släppte jag inte ägget även om alla mina instinkter sa åt mig att släppa ägget och fly. Jag satte istället ner det på ägget, fortfarande skrikande, backade ett steg och sa "gud vad äckligt!". Min mor skrattade bara åt mig och sa att det fastnade fjädrar ibland.

Fortfarande skakig efter den dramatiska upplevelsen tog jag ännu en gång upp det äckliga ägget, men nu hade mor tagit bort fjädern. Det var då jag insåg det värsta, tänk om det var en kyckling i ägget! Mor tyckte jag var fånig men jag kunde inte knäcka ägget utan jag la tillbaka det i kartongen och tog ett nytt.

Efter det gick bakandet hyfsat bra, satte dock på fel platta då jag skulle smälta smör. Men kände att det började lukta bränt och insåg mitt misstag. När mor senare kom in i köket igen frågade hon om plattan jag råkat sätta på var varm. Jag skulle precis säga ja, när hon sätter handen på plattan för att känna efter och bränner sig... Om hon bara hade väntat en sekund så jag hade kunnat säga ja hade hon inte bränt sig. Men det gick bra ändå, nu hoppas jag kakan har svalnat så jag kan kleta chokladgegga på den. Mums!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej!

Tänkte bara önska dig en bra kväll :)



Bli medlem här om du vill få gratiskläder.

http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=107234

2008-11-05 @ 18:36:30
URL: http://sannawiberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0