hit me baby, one more time.

Något slog mig idag. Vi satt och pratade på slöjden då Felicia säger att hon ska baka chokladbollar då hon kommer hem. Det var då jag insåg att man sätter ju aldrig chokladbollar i ugnen. Så dom är ju tekniskt sett råa. Det är ju inte så att jag inte inte visste att man inte sätter dom i ugnen, men det är inte direkt något jag tänkt på. För när man säger baka tar jag som direkt förgivet att man sätter smeten eller degen i ugnen förr eller senare.

Något annat som slog mig är att i 'Red Bull'-reklamen med en superhjälte pratar dom både svenska och engelska. Hittade inte den svenska versionen någonstans men den engelska är här, tänk er då att superhjälten pratar svenska men tjejen som ropar efter hjälp pratar engelska. Om man nu ändrar rösten på ena personen, varför inte göra det på andra personen? Är dom bara lata eller? För i den spanska versionen har de ändrat så att allt är på spanska...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0