madde åkerström och lite till.

Några saker jag måste ta upp här på bloggen och det hade jag tänkt gör i detta inlägg. För det första är det mitt namn, jag måste erkänna att jag inte kom på det helt själv... Utan det var min kompis Malins storasyster Madde som kallade mig Blondinmy en gång och Malin tyckte då jag skulle göra en blogg med det namnet. Och nu har jag gjort en blogg och jag tycker att Madde borde få lite cred eftersom utan henne hade det kanske inte blivit något och det hade ju varit hemskt!

En annan sak är angående min lilla beskrivning, eftersom jag heter Blondinmy som är lite parodi på Blondinbella tyckte jag inte det var mer är rätt att min beskrivning skulle likna hennes. Så om ni undrar över beskrivningen är det bara att gå in på Blondinbellas blogg och läs hennes beskrivning. Det kan ni göra ----> HÄR!

Det tredje och sista jag ska skriva i detta inlägg är något jag nyss kom på. I 101 dalmatiner heter boven Cruella De Vil och cruel på svenska är ju elak, och De Vil kan ju sättas ihop till ett ord: Devil - Djävueln. Så hennes namn betyder ungeför elak djävul. Tycker jag var väldigt duktigt som kom på denna lilla komplott och jag hoppas ni sprider vidare den till era nära och kära.


Kommentarer
Postat av: maja

yeahhh, my har skaffat blogg. great! bra genomtänkt där också :))

2008-11-04 @ 17:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0