chocolate.

Just nu sitter jag och mumsar i mig chokladkakor.  Apgott. När jag skulle baka dom, eller ja baka och baka. Mor köpte sånt där pulver man bara sätter vatten i blandar och sätter in i ugn. Men i alla fall, när jag skulla 'baka' kakan så stod det 'vispa smeten slät'. Jag hällde i vatten i bunken och blandade i pulvret och började vispa, förhand. Var för lat för att ta fram elvispen. När jag vispat ett tag ser jag att det är massa klumpar i smeten som vägrar att försvinna. Jag tar fram en sked och försöker trycka sönder dom. Mor kommer då in i köket och säger 'Vad gott det ska bli, chokladkaka med chokladbitar!'

Då har jag stått där, och försökt trycka sönder vad jag trodde var klumpar i smeten helt i onödan..

Till mitt försvar måste jag bara säga att mamma sa från början att det bara var chokladkaka, hon nämnde inga chokladbitar! Och på paketet stod det med klara och tydliga bokstäver 'Chokladkaka', men 'med chokladbitar' stod minimalt under. Bara så ni vet liksom..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0