and that's why i don't eat korv.

  • Korv är äckligt.
  • Korv är fettigt.
  • Korv är salt.
  • Rättelse; korv är salt fett.
  • Korv är grisrumpa.
  • Någon del av grisen i alla fall.
  • Osäker på vilken del.
  • Känns som att jag tappade tråden..
  • Back to the tråd.
  • Korv är äckligt.

Så, i måndags då mina mentorer sa att vi gick halvdag på torsdag och att vi då slutar efter våran sista lektion innan lunch är det valfritt om man vill äta i matsalen eller inte. Dom ber de som planerar att äta i matsalen att räcka upp en hand. Och eftersom jag tycker det är enklast att äta i matsalen och mina vänner också tänkte äta där räckte jag upp handen. Mitt i min uppräckning frågar någon vad det är för mat på torsdagen. Ugnstekt korv säger mina mentorer. Så jag tog ner handen igen. Och ni kanske förstår varför.

Jag förstår bara inte charmen i korv. Korv ligger ju för fasiken i gristarmar. Eller ja, det är vad ryktet säger. Har inga konkreta bevis. Men som det smakar kan det mycket väl stämma. Jag har många gånger funderat på att bli korvitarian. Men det är då jag stöter på problem. Jag gillar egentligen korv...

God korv:
  1. Korvstroganoff.
  2. Korv (rå) på mackan.

Ni ser mitt dilemma va? Och även om jag går emot mina egna åsikter, så kommer jag stå fast vid dom. Korv är och kommer förbli äckligt!


Kommentarer
Postat av: maja

käka korv för tusan! det är ju hur gott som helst :) spelar roll vad det innehåller. allt innehåller något sånt där vidrigt typ. inget att bry sig om ;)

2009-04-28 @ 19:03:52
URL: http://majaasoderberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha :D Du har ju en poäng, problemet är väl att det smakar lika vidrigt hur som helst... ;P

2009-04-28 @ 19:34:55
Postat av: Anonym

Ojdå, nu råkade jag bli anonym.. Men man fattar att det är jag :)

2009-04-28 @ 19:35:27
URL: http://blondinmy.blogg.se/
Postat av: My

Men för i helvete, varför försvinner mitt namn?! Ja, båda anonyma är jag iaf :D Och jag är My..

2009-04-28 @ 19:36:55
Postat av: majsan

haha my... man såg det annars på andra kommentaren på din adress ;-)

2009-04-30 @ 12:58:35
URL: http://majaasoderberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0