har ni någonsin tänkt på...

hur vi egentligen kan ha en fri vilja? Eller ja, nu tror vissa forskare faktiskt att vi inte har någon fri vilja. Jag läste Illustrerad Vetenskap nångång, därför vet jag det... Jag är inget snille, om ni trodde det. Men ja i alla fall, om vi nu är helt uppbyggda av atomer hur kan vi då tänka. Atomer kan ju inte tänka.

Berättade det här för Linnéa och Linnea på NO:n. Dom har ingen förklaring.
Så jag säger: 'Ja, men allt är ju uppbyggt av atomer. Så om vi kan tänka borde ju en stol kunna tänka..'
Linnéa kommer då med det briljanta svaret: 'Men stolar har ju inga ben..!'

Inte nog med att hon sa att stolar inte har några ben, så vitt jag vet har de flesta fyra, men tänker man ens med benen? Att tänka med röven är väl en sak, men benen.. Men hon tänkte sig nog inte för innan hon öppna munnen, tur hon är söt..!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja det är jag:D

2009-05-01 @ 18:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0