food for life

'Senare' blev senare än jag tänkt mig...

Planen var ju att jag, Linnea, Stina och Henke skulle äta sushi idag. Men planerna ändrades när vi gick in på Sushi Bar och det inte fanns ett enda bord ledigt.. Istället gick vi och Gustav till Olivers. Och jag förstår inte att jag inte ätit där tidigare. 70 (80 kanske det var..?) kronor och du får äta hur mycket du vill! Och då finns det efterrätt (VANILJVISP!). Problemet är väl, eftersom man vet att man får äta hur mycket man vill så måste man ju äta mer än man orkar. Annars är det ju slöseri med pengar..



Portion ett. Jag lassade på utav ungefär allt som fanns. Riktigt gott var det. Ett klagomål dock; större tallrikar tack!



Portion två. Här insåg jag att köttet helt klart var godast. Så tog bara av det den här gången. Här insåg jag också att jag kanske inte skulle ha tagit en till portion. Men jag åt upp det. Här lämnas ingen mat!

Sen åt jag efterrätt. Dock glömde jag att fota den... Men det var rabarberpaj med vaniljsås. Men jag gillar inte smulpaj, så jag åt vaniljvisp. Det är också gott!

Och imorgon blir det sushi. Dock med annat folk. Och jag taggar. Mat är livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0