who is he?!

Jag köpte Aftonbladet till mamma idag. När jag kommer hem så börjar hon läsa den. På baksidan brukar dom ju ha en fråga som dom frågat till typ fem random personer. Dagens fråga var 'tycker ni det är okej att förbjuda barn på kaféer?'. Mamma som läste frågan högt fattade inte riktigt varför man skulle fråga något sånt, barn på kaféer är väl en självklarhet.

Jag förstod vad det handlade om. Jag är en trogen följare av Alex Schulmans blogg. Och för några dagar sen skrev han det är inlägget. Jag vet att de flesta inte kommer orka trycka på länken. För jag orkar nästan aldrig trycka på länkar. Så jag kan ju berätta vad han skrev lite kort.

Han skulle och fika med sin dotter Charlie som är några månader gamla. Men till alla kaféer han gick var barn eller barnvagnar förbjudna. Detta upprörde honom lite så han skrev ett inlägg som skapade lite debatt i kommentartorsfältet. '

Egentligen har inte det här så mycket med det jag skulle berätta om att göra. Men jag var ju tvungen att ge er the background story innan jag kom till min poäng. Efter att jag berättat historien för mor så säger hon 'jag vet inte riktigt vet Alex Schulman är...'. Min mor i ett nötskal. Hon har ungefär noll koll på kändisar, speciellt bloggare och andra internetmänniskor.

Och nu till poängen. När jag skulle berätta för mamma vem Alex Schulman är och vad han gjort visste jag inte vad jag skulle säga.

För vem är egentligen Alex Schulman?

Och vad har han egentligen gjort?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0