djupa samtal.

Idag under lunchen började jag och några vänner diskutera meningen med livet. Ett väldigt jobbigt ämne. Det är ju omöjligt att veta och vi kommer nog aldrig få reda på det heller. Efter ett tag insåg vi att vi aldrig skulle komma fram till något så vi sluta prata om det.

Något jag tänkt på är att innan Big Bang (jag tycker det är troligaste förklaringen till våran existens) fanns ju inget. Men hur kan inget finnas? För när jag tänker på innan Big Bang tänker jag typ rymden fast utan planeter, stjärnor och tjofs. Men om det fanns mörker fanns det ju något, eller hur? För inget kan ju som inte finnas. Och om det nu inte fanns något innan Big Bang var kom de två stenarna som typ kolliderade så att molekyler och shit skapades?

Ja, ni ser. Man kan prata om det här hur länge som helst utan att komma någonstans så jag tänker sluta nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0