i just don't understand.

Läste precis en artikel på Aftonbladet. Och det är en sak jag inte förstår. Artikeln handlar om ett flygplan som försvunnit och de tror att planet kan ha träffats av blixten. 228 personer var på planet. Och nu till det jag inte förstår. Det står att man ännu inte vet om det fanns några svenska på planet. Men vad spelar det för roll? Är det viktigare att veta om det var svenskar på planet eller inte? Varför spelar deras död mer roll än om en kines dör? Alltid när det sker olyckor så skriver de t ex '100 personer dog, 8 stycken var svenskar'. Men jaha, betyder dessa 8 personer mer eller vadå? Dom andra 92 personerna då? Är de mindre värda för att de kommer från ett annat land? Eller vill de bara att vi ska uppmärksamma att det också dog svenskar i olyckan, så vi kan förstå att det verkligen hänt? Ja, jag har många teorier. Men ändå finner jag det ologisk. Så om någon vet får ni gärna berätta.


Kommentarer
Postat av: maja

Det kanske är så att dom vill berätta det eftersom vi bor i sverige och att folk från detta land var med på planet. Det blir ju trots allt en större grej om det dör skulle dö åtta här från luleå som man ändå inte känner, än om det dör åtta stycken i kina. Fast jag vet inte, bara en teori;)

2009-06-01 @ 17:39:17
URL: http://majaasoderberg.blogg.se/
Postat av: malinoooo

nä egentligen inte, men jag har ett spanska prov på fredag för att kunna uppnå högre betyg! ;')

2009-06-01 @ 21:52:11
URL: http://malinolofssson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0