eurovision song contest.

Igår blev det självklart esc med mina brudar, det är ju som tradition att följa det. Ni som såg det såg att innan varje låt så visade dom ett ryskt ord med den engelska översättningen. Dom hade massa skumma ord, bland annat mormor, jultomten och glamour. Efter ett tag kommer det upp ett ord.

Ordet som kommer upp var 'gagarin'. Översättningen är också 'gagarin'.
Jag säger: 'Mehh, gagarin heter gagarin på engelska också. Var är ens en gagarin?'
Linnea säger då: 'Eh, det var första människan i rymden. Jurij Gagarin.'
Jag säger: 'Jaha, haha vad korkad jag är'
Linnéa kommer då med i konversationen och säger: 'Ja, och Lance Armstrong var först på månen'
Sen hör man Linnea tyst säga: 'Jo, men så var det ju Neil Armstrong som var först på månen...'

Jag och Linnéa är inte alltid dom smartaste. Men tur är väl det, vad skulle jag annars blogga om?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0