john tucker.

John Tucker är en väldigt bra film som jag sett x antal gånger. I början av filmen så frågar i alla fall en tjej en annan tjej 'are you a narc (stavning?)?'. Dom har översatt det till 'är du en spion?'. Och jag har aldrig fattat varför någon skulle fråga något sånt eftersom det utspelar sig på ett high-school. Men så kollade jag på ett annat program för någon dag sen. Och då sa någon 'narc', och det översattes till 'drogpolis'. Då, äntligen föll poletten ner. Tjejen som frågar om hon är en 'narc' menar ju att hon undrar om hon typ är en 'undercover-polis' som ska se så inga ungdomar tar droger. Dom måste ha översatt filmen lite fel helt enkelt, vilket är ganska troligt eftersom den är nerladdad.. Det tog mig bara några år innan jag fattade det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0