mörkhyad del 3

När jag gick i kanske fyran eller femman försökte jag och min klass samla ihop pengar till en klassresa. Vi brukade sälja fika utan för Konsum ganska ofta. En dag när vi stod där så kom en gubbe kvar. Om jag minns rätt pratade han med brytning men han såg ut att vara ganska svensk. Han började i alla fall prata med mig...

Gubben (tänk typ att han pratar med turk-brytning)'Vars kommer du ifrån då vackra flicka?'
Jag: 'Eh, från Sverige..'
Gubben: 'Nej, du vara adopterad?'
Jag: 'Nej, jag är från Sverige'
Gubben: 'Nej, din mamma vara från Afrika?'
Jag: 'Eh, nej. Min mamma är från Sverige'
Gubben: 'Din pappa vara från Afrika?'
Jag: 'Nej, han är från Jamaica'
Gubben: 'Så du vara adopterad?'
Jag: 'Nej.'
Gubben: 'Jo.'
Jag: 'Nej, jag är från Sverige'
Gubben går därifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0