panik.



Denna makapär hänger i våran skolmatsal. Och jag har alltid undrat vad som händer om man trycker på panik. Det är ju dumt att skriva panik egentligen. Det är ju det ordet som får mig att så desperat vilja trycka på knappen. Men något i mig säger åt mig att jag inte ska göra det. Det måste vara mitt samvete.

En sak jag undar är, i vilket läge trycker man på 'panik-knappen'? Om jag får panik för att jag glömt mata hunden får jag trycka då? Eller om jag inser att vi har ett prov dagen till ära som jag inte pluggat till, får jag trycka då? Eller måste det vara mer allvarliga situationer? Som att det börjar brinna? Eller att en mattant blir galen och börja skjuta vilt omkring sig? Är det okej att trycka då?

En annan sak jag inte riktigt förstår mig på är 'återgå-knappen'. Den är konstig. Ologiskt. Jag menar...
'Ahh, panik! Panik! Tryck på panik-knappen!'
'Eller nej, jag ångra mig. Tryck på återgå..'

Det är inte logiskt. Men sen så kanske knappen är där för att man ska kunna återgå om man råkar trycka på knappen. Ännu en sak vi aldrig kommer få reda på, och allt för allt för att jag råkar ha ett samvete. 


Kommentarer
Postat av: maja

jahaa vad bra! men jag är inte i skolan på måndag eller tisdag för är med gymnasiet då, men det hade varit super om du hörde med honom :)

2009-05-21 @ 15:45:57
URL: http://majaasoderberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0