fun fact number one

Uppdateringen har varit dålig senaste dagarna. Jag vet. Och det blir ingen förbättring förrän nästa vecka. Det vill säga i övermorgon.. Men ja, för att ni inte ska bli allt för deprimerade när jag inte lyser upp erat liv kommer här ett litet fun fact.

Våra siffror ser ju ut ungefär som siffrorna jag ritat ovanför. Vi har tagit våra siffror från.. hm.. araberna kanske det var..?. Men vill ni veta en sneaky grej? På bilden under ser ni ett rött streck i varje vinkel. Hur många vinklar är det på varje siffra?

Precis! Lika många som siffran. Nollan har inga vinklar, ettan har en vinkel, tvåan har två osv. Sneaky as hell! Det är sånt här jag lär mig på mina historialektioner. Awesome.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0