min helg i bilder.



Min morfar hade tydligen vunnit en pumpa. 21 kilo, det ni! Han hade också 'karvat' ur den och mormor hade gjort syltad pumpa som vi åt till kycklingen. Det var.. skumt. Inte äckligt, odefinierbart helt enkelt. Som ni ser var pumpan inte orange som den ska vara. Morfar hade sagt att den var gul. Men det var den ju inte heller. Den var beige. Vad tusan är det för en färg på en pumpa?! Nåväl, 'barnen', dvs jag och mina kusiner skulle göra en pumpagubbe av den beiga pumpan. Visst blev det fint? Munnen is all min förtjänst.



Jag ändrade lite inställningar i kameran. Och voila, den blev orange! Awesomepumpa.



Sen satt Marcus sönder en stol. Att benen gick av kan jag förstå, för de hade tydligen knakat hela kvällen. Men hur tusan fick han sitsen i massivt trä att gå sönder?!



Sen tog min kära kusin min mobil, tog ett kort på mig, där jag satt i en plaststol invirad i täcke efter att ha varit tre dagar i stugan (och jag kan säga, jag är ju inte den snyggaste då..) och mmsade till Linnea. Jomen tack Marcus, du är en SÅN bra kusin! Tur det bara var Linnea...


Kommentarer
Postat av: Linnea

ni har ju herregud skurit av locket på fel sida! man ska ju ha kvisten på pumpan som handtag till locket? eh gah?

2009-10-26 @ 17:49:16
URL: http://linnealantz.blogg.se/
Postat av: Linnea

ni har ju herregud skurit av locket på fel sida! man ska ju ha kvisten på pumpan som handtag till locket? eh gah?

2009-10-26 @ 17:49:16
URL: http://linnealantz.blogg.se/
Postat av: Linnea

rackarns, två gånger blev det också. det var ju onödigt!

2009-10-26 @ 17:49:37
URL: http://linnealantz.blogg.se/
Postat av: Din bästa kusin

tack för du tycker jag är en super duper snäll kusin ;)

2009-11-01 @ 22:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0