speaking english


Varför föddes jag inte i England? Engelska är ett så otroligt mycket finare språk än svenska. När jag funderar på vad jag ska skriva i ett blogginlägg eller bara sitter och fantiserar tänker jag oftast på engelska. Allt låter mycket bättre så.

Mer än ofta sätter jag in engelska ord eller meningar i det jag säger eller skriver, you've probably noticed that..? Det är bara så mycket finare. Så mycket lättare att variera sina ord. Att verkligen säga exakt vad man menar.

Och alla fina uttryck som finns på engelska men inte på svenska. How am I supposed to live without them..? Och ofta kommer jag på mig själv med att kunna säga en sak på engelska men inte kunna översätta ordet till svenska. Det är ju lite illa det...

Nåja. Mer har jag inte att säga. En vacker dag ska jag åka till England och prata engelska for real, istället för ett litet klassrum på Hackspetten. And it's going to be awesome. Just saying...

På tal om engelska förresten, jag har projektredovisning på måndag på engelska. Har jag tränat på min redovisning? Svar nej. Men imorgon mina vänner, imorgon ska jag försöka lovar jag att ta tag i det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0