den sista melonen


När jag stod och tog ut linserna idag insåg jag att det bara finns en kladdkakebit kvar. I mitt huvud sa jag med en dramatisk röst; 'den sista kladdkakebiten'. Och varför gjorde jag det kan man ju undra?

Ni vet hur det ibland fastnar vissa ord eller meningar man hört i filmer i ens huvud? Det där är en sådan mening för mig. I första Ice Age filmen slåss the gang mot några fåglar om tre meloner. Två meloner går sönder och till slut finns det bara en kvar. Fåglarna säger då med en dramatisk röst 'den sista melonen'.

Och den meningen har fastnat big time in my head. The awkward part är bara det att ingen kommer ihåg den här scenen. Så när jag helt plötsligt, med dramatisk röst säger 'den sista..' (whatever det bara finns en kvar av) så förstår ingen.

Tänkte bara dela med mig av det. Så nästa gång jag citerar the birds kommer några i alla fall förstå. Och nu ska jag skynda mig att äta upp 'den sista kladdkakebiten' innan någon anna gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0