percy jackson review


Spoiler alert. Om du planerar att se Percy Jackson & The Olympians - The Lightning Theif kan du lika gärna sluta läsa här.

Jag vet inte jag kommer klassas om mindre cool (cause I'm pretty cool now) när jag skriver detta inlägg. Men ja, jag såg ovanstående film. And this is what I thought of it;

1. När hans mamma dör tar det ca en halv minut för honom att komma över det. Han kanske visste att filmen slutade lyckligt..

2. Efter att ha hamnat i svärdfajt med en tjej och håller på att förlora spottar han lite matcho, tar i vattnet som helar honom (han är ju trots allt son till Posedion) och vinner. Kan ju tillägga att han då inte haft någon träning, han råkar väl bara vara bra på att slåss..

3. Väldigt typisk 'hjältegrupp'.
Hjälten - Percy , har aldrig slagits förut men är en naturbegåvning.
Bästa vännen - Percys bästa vän, lite goofy. Gör allt smutsjobb och är även den som offrar sig när det behövs.
Tjejen - Hon och Percy smågillar varandra och såklart ser hon ju inte dålig ut.
Kan ju säga att det är inte enda filmen man ser denna grupp i. Exempel? National Treasure är ett.

Detta får mig att tänka på en sak, hur kommer det sig att Nicolas Cage alltid får tjejer out of his leauge..?

4. Converse med vingar. Ja, vingar. Så man kan flyga med dem. Det hela blev precis mycket fånigare.

5. Dörren till undervärlden ligger vid Hollywood-skylten. Det hela blev precis ännu mer fånigt. Och tydligen kan man också muta han som vaktar porten till undervärlden.

6. Och när det visar sig att de måste lämna en efter på väg ut ur undervärlden offrar sig Percy direkt. He's the hero you know. Men nejdå, inte ska han behöva stanna där. Han bästa vän och beskyddare sägar att han kan stanna. Och ingen säger emot, det är ju klart man hellre vill ha hem hjälten än hans goofy sidekick. Kan ju tillägga att exakt samma sak händer i National Treasure 2.

7. Han man trodde var god och som hjälpte the gang i början visar sig självklart vara the bad guy, men Percy har ju lärt sig hantera sin krafter och slår självklart skurken. Allt detta med båda fötterna på jorden (Inte bokstavligen.. Han flyger faktiskt under fighten. Med conversen med vingar). Och därmed har han räddat världen. Och han räddar även sin bästa vän. Såklart.

8. Och i slutet får han beröm från sin lärare trots att han inte lydde order och for efter Hades (som hade hans mamma). Läraren menar att det var bra att följa sin magkänsla. Tror jag ska försöka med den nu i tvåan; 'Men jag gjorde inte min läxa för min magkänsla sa åt mig att det var fel..'.

Och snipp snapp snut så var sagan slut. Men vad förväntade jag mig egentligen.. Och trots ovanstående var filmen faktiskt helt okej. Bara inte riktigt min genre.

Kommentarer
Postat av: linnea

hahahha, DUDE my.. det var en väldigt lång lista..

2010-08-12 @ 10:01:30
Postat av: henke.

förfan my! Han är hjälten, klart andra ska offra sig. Klart han blir asbra när han tar i vatten? han är ju poseidons son? dah liksom. Nicholas cage är ju asball. Ingen är out of his league. Klart det ska vara converse? Det var ju ascoolt. Hermes är ju guden som meddelar allt, liksom, try to keep up ey? :D Filmen är sjukt bra. Kunde vara lite mer action önskade jag dock. Och att percy använder mer krafter. Men iaf..stop the hate girl ;)

2010-08-12 @ 12:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0