par on and off screen

Jag gillar när par on screen blir par in real life också.

Det gör deras romans i tvserien/filmen mer trovärdig, för man vet att de älskar varandra på riktigt. Och eftersom man får lära känna karaktärerna de spelar och deras relation on screen blir det som att ett par man faktiskt känner gör slut när de gör slut off screen. Och det gör att man (eller åtminstone jag) blir lite extra berörd när de gör slut.

Jag kom bara på några par som blivit tillsammans irl efter att ha spelat ett par på tv. Några av dem har lyckats hålla ihop, andra har gått skiljda vägar.

Anna Paquin och Stephen Moyer spelar båda i True Blood och för drygt ett år sedan förlovade de sig. Den 22 augusti 2010 gifte de sig på en strand på Hawaii.

Channing Tatum och Jenna Dewan träffades på inspelningen till Step Up. De började dejta strax efter inspelningarna var färdiga och förlovade sig i September 2008. Förra året, den 11 juli gifte de sig.

Rachel Bilson och Adam Brody spelade pojkvän och flickvän i OC och 2003 blev de även ett par på riktigt. Hösten 2006 gjorde de slut.

Sophia Bush och Chad Micheal Murray gifte sig den 16 april 2005 då de hade varit tillsammans i nästan två år. Bara fem månader efter bröllopet gick de skiljda vägar. Enlig Sophia hade Chad varit otrogen (bara jag som känner OTH irl här..?).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0