ett argt inlägg

Jag är arg. På LLT. Deras stoppknappar fungerar inte! Gah.

Jag var på väg hem från skolan. Jag hade precis åkt förbi Granuddsvägen, hållplatsen innan Stengatan där jag kliver av. Jag ser att någon redan tryckt, och att det står att bussen ska stanna på Stengatan.

Men när vi börjar närma oss Stengatan saktar inte bussen ner. Jag trycker på stoppknappen, i fall att. Men bussen kör förbi hållplatsen. Jag ser att det står 'stannar' på monitorn, och bussen börjar sakta in några meter efter busshållsplatsen. Jag är precis på väg att ställa mig upp då bussen fortsätter köra, tydligen saktade bara bussen in för guppet som kom.

Chockad sätter jag mig ner igen, jag tänker in på att säga till och sen är det försent. Vi svänger och jag som aldrig har åkt längre än Stengatan vet inte vart nästa busshållsplats är.

Den var långt bort. Alldeles för långt bort. Jag fick gå 600 meter (ja, jag har mätt på eniro) istället för dom vanliga knappt 200 metern jag går. I minus tjugo grader. I converse. Det sög.


Det rosa strecket är hur bussen åker, och dom svarta prickarna är busshållsplatserna. Det lila strecket är hur långt jag måste gå i vanliga fall, och det röda är hur långt jag var tvungen att gå idag.

Nu ska jag gå och få tillbaka känslan i tårna. Adios.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0