kvällen som vart

Kvällen spenderades med Malin och Linnea kollandes på Melodifestivalen (såklart!).
Lite tankar om kvällens program;
- Vi tippade om placeringen. Jag vann. Fem av åtta rätt. Malin och Linnea fick två rätt var om jag minns rätt. Kanske inte riktigt en tanke, men helt klart värt att skryta om.
- Dolph har grymt skön röst. Varför har han aldrig fått spela Bond? Han borde få en egen Bond-film. 'My name is Lundgren. Dolph Lundgren.'

Måste säga att det var väldigt blandade genrer bland kvällens låtar. Min åsikt om dom;

ANDERS EKBORG - Nej. Nej, nej och åter nej. / FRISPRÅKARN - Jag avundas denna kille. Jag vill också kunna rappa. Annars ingen åsikt, alla raplåtar låter mer eller mindre likadant. Och ja, du är singel. Vi förstår det. Please. / JENNY SILVER - Weird. Too much art for Sweden. / JESSICA ANDERSSON - Först, erkänn att hon ser ut som Pamela Anderson på bilden. Och för det andra, boring. Och fula kläder. / LINDA PRITCHARS - Väldigt esc-ig låt. Hade lätt kunnat vara Turkiets bidrag. Tror hon hade klarat sig bra i esc. / OLA - Lite platt. Han sjöng ännu en gång om Natalie. Ganska uppenbart att han skulle ta sig till final. / PAIN OF SALVATION - Tog han med bandet som moraliskt stöd eller? Annars bra låt. / SALEM AL FAKIR - Okej, jag smälte när han började prata. Seriöst, har aldrig hört en vuxen människa prata så.. ja, barnsligt. Och låten var riktigt bra. Tummen upp för pojken Al Fakir.

Yey. Det var allt jag hade och säga. Tagga nästa lördag. And I know, I'm such a melodifestivalgeek. But I'm damn proud of it!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0