children

Nu hotar Linnea med att avsluta våran vänskap om jag slutar blogga.. Så här kommer ett inlägg. Only for you darling!

Kommer ni ihåg hur jobbig man var när man var liten. Några exempel;

'Men skärp dig!' 'Jag har inget skärp!'

'Du får tio spänn om du springer ett varv runt huset'. Personen springer ett varv. 'Här får du tio spänn (och så spänner man armen tio gånger)'

Nämn en unge som inte hållt på med sådant. En annan irriterande grej var när man lurade folk att säga 'äckliga' saker. Några exempel;

'Säg hejdå, se, stol, tio på engelska.' 'Bye see chair then (bajs i stjärten).'

'Säg Isak min bror på engelska.' 'Isak my brother (I suck my brother)' (<-detta var visserligen typ i åttan, men man var ganska irriterande då också)

'Säg ungkarl snabbt efter varandra' 'Ungkarl ungkarl ungkarl ungkarl (runkar runkar runkar).'

Och detta är bara ett urval. Och jag säger inte att jag ogillar barn, men man kan inte förneka; they are pretty annoying.

Kom precis på en grej angående fun factet. När jag skriver att jag trodde att 'barn' hette children, menar jag ju såklart i singular. I totally forgot about the fact att barn heter likadant i både singular och plural...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0