dude, i'm fast

Klockan var halv ett. Jag satt i min säng och åt frukost. Det var min mors födelsedag och släkten skulle komma och fira henne på kvällen. Trodde jag...

Mamma knackar på dörren och säger 'dom kommer klockan ett så du kanske ska börja göra dig färdig snart'.
Jag rushar upp ur sängen, sätter i linserna, sminkar mig och klär på mig på en kvart. Sen kommer jag på att jag inte slagit in min mammas paket.

Som tur var låg redan presentpappret och lite annat tjafs framme efter inslagning av Malins present dagen innan. Jag slår in paketet snabbt som attans. Det blir fult, men ey det är insidan som räknas!

Precis när jag sätter undan det sista presentinslagningsredskapet ringer det på dörren och jag hör mina morföräldrar sjunga 'ja må hon leva'.

SCORE. Jag hann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0