dude, what's my name?

Ni vet hur man ibland stöter på fina namn som man tänker 'det här ska jag döpa mitt barn till!'?. Jag har länge velat döpa mitt barn om det blev en flicka till Isabella, alternativt Isabelle just för att jag alltid velat heta det.

Och om jag någon gång får en son så ska han heta;

Mykael Brandom Gobias Awesome Eriksson.

Osäker på vilket tilltalsnamnet blir. Men visst är dom fina. Allt klingar så fint. Och det finns självklart en historia bakom vardera av namnen.

Mykael - detta kom jag på idag. Jag skulle komma på den manliga formen av My. Min första tanke var Mysk, vilket inte ens är ett namn.. Sen började jag tänka smeknamn och sa Mycke. Och eftersom Micke är ett smeknamn till Mikael borde väl Mycke vara ett smeknamn till Mykael.

Brandom
- Det började med att jag sa random försvenskat, och sedan tyckte jag att det lät som ett namn. Men jag kan ju inte döpa en unge till Random så jag la på ett B, för då lät det som Brandon men ändå inte riktigt.

Gobias - Linnea spelade Sims (...) och sa att en snubbe hette Gobias, det var dock inte hon som döpt honom till det. Hur som helst tyckte jag det klingade fint, lät som godis. Så.. Ja.

Awesome - Behöver jag ens skriva någonting här..?



UPDATE: Glömde även säga detta. Jag planerar att byta efternamn. Till Åsom. Säg det högt och ni förstår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0