norrland, halva freaking sverige

1. Jag hatar när folk säger att dom ska till Norrland. Man ba 'vars i halva Sverige ska ni..?'. Som att jag skulle säga att jag ska åka till Svealand då jag ska åka till Stockholm.

 

2. Klara, som ganska nyligen flyttat till Malmö skrev detta inlägg på sin blogg för ett tag sen. Dom tror seriöst att vi har vinter året om och att vi rider på renar till skolan..

 

3. Något jag sällan tänker på är dock att vi norrlänningar faktiskt har dialekt. Jag hör ju om någon annan har dialekt men tänker aldrig på att jag själv har det. Läste precis på Blondinbellas blogg att sen hon träffade Nils har hon lärt sig norrländska ord. Så som;

Det är ju sådana självklara ord för mig. Jag skulle seriöst inte klara mig utan 'he'.

 

4. För ett bra tag sen läste jag en tjuvlyssning på Tjuvlyssnat.

 

Och det här ju inte ens kul, det är bara tragiskt.

 

Eller okej.. Lite kul är det..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0