dress-up

Läste en krönika Calle Schulman skrivit för ett tag sedan. Diskuterade sedan samma ämne med Linnea och Stina. Hade aldrig tänkt på detta innan Schulman skrev det, men nu i efterhand inser jag ju hur rätt han har.

Krönikan handlade om att tjejer klär sig för tjejer. Nu kommer jag inte ihåg exakt vad han skrev, men hans main point var att när en tjej klär sig superfashion klär hon sig för tjejer. Det är andra, lika modeintresserade tjejer, som förstår och uppskattar vad hon har på sig. Om hon istället klär sig i något lite enklare, klär hon sig för killar.

Detta är ju dock att dra alla över en kam litegrann. Alla tjejer behöver ju nödvändigtvis inte vara modeintresserade eller gilla vad tjejen i fråga har på sig, och killen kanske visst uppskattar vad tjejen har på sig. Men ni förstår vad han menar.

Och jag håller med honom. Många av mina kläder känner jag är mer uppskattade av tjejer än killar, de förstår vad jag 'menar'. Men sedan har jag ju också kläder som killar 'förstår sig på'.

Jag kan sätta min högra tumme på att alla tjejer som läser min blogg kan ta fram ett plagg ur sin garderob som de kan säga att tjejer 'förstår' bättre än killar, och ett plagg som är mer uppskattat av killar än tjejer.

Eller?

Kommentarer
Postat av: Stina

Galet rätt Mysan!

2010-07-12 @ 22:46:04
URL: http://stinastork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0