music video

Jag tycker om musikvideosar. Men vissa tycker jag inte om. Jag förstår mig inte på människorna som gör en musikvideo till en låt som inte har något med låten att göra alternativt gör ingenting i musikvideon. Exempel:


Hela filmen sitter hon i en taxi och sjunger och gråter. Spännande. Verkligen.

Men bara för att jag inte tycker om musikvideosar som inte har något att göra med låten, får det inte bli för bokstavligt heller. Cause that's kinda boring. Exempel:


Han gör i stort sett exakt vad han sjunger hela videon. Den är kanske inte dålig, men tråkig.

Sen finns det ju låtar som är soundtrack i filmer. Och i deras videosar är det ibland klipp från filmen. Och det tycker jag bara är irriterande. Det passar inte. Exempel:


Soundtrack till Spiderman 3. I don't like it.

Så. Allt jag gör är att klaga. Vad gillar jag då? En bra musikvideo tycker jag ska få en att vilja veta mer. Lite som en film i miniformat. Det kan också vara lite sneaky. Den behöver inte visa vad låten handlar om bokstavligen, men den får inte heller vara helt orelevant.

Men sen finns det ju såklart undantag. En video som har alla ingredienser för vad jag tycker är en bra musikvideo kan ju vara crap och vice versa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0