or did you..?

Home at last. Börjar dock jobba snart. Så då kanske uppdateringen går ner igen..

Nåja. Pratade med Linnea om detta för ett tag sen. Jag sa att jag aldrig skulle lära mig spanska som jag kan engelska. För jag kan inte höra dom små skillnaderna.

Exempel:
I didn't notice - Jag märkte det inte
I didn't even notice - Jag märkte det inte ens
Even I didn't notice - Inte ens jag märkte det

De tre meningarna är otroligt lika varandra, men har ändå olika betydelse. Och det hör jag. Men i spanskan är det helt omöjligt att höra. Och jag kommer förmodligen aldrig lära mig det heller med tanke på att man inte hör spanska on a daily basis.

Nu måste jag äta något. Och kolla på Lie To Me. Finfint. Adios.


Kommentarer
Postat av: Vegardmaria

Good site, good idea, but, in my humble opinion, you need change design...

2012-08-17 @ 09:46:57
URL: http://vegardmaria.blognownow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0