songs we loved and lost

Det dummaste man kan göra är att sätta en bra låt som till exempel alarmsignal. Från den dag du valde just den låten som alarmsignal kommer den låten att förknippas med att kliva upp. Låten kommer för alltid vara förstörd. Det samma gäller ringsignaler. Inte lika negativa förknippningar men varje gång den låten spelas kommer du att vilja svara.

"Du verkar veta vad du pratar om My.." säger ni.
"Jag vet, I've done it.." svarar jag.

Exempel;
Min alarmsignal (Syndicate - The Fray). Den här låten tycker jag är ganska bra, men varje gång den börjar spela är allt jag vill göra att snooza. Så jag undviker att lyssna på den..

Min ringsignal (You Could Be Happy - Snow Patrol). Den här låten tycker jag också är ganska bra. Men varje gång jag hör den vill jag svara i telefonen. Och eftersom det inte ringer, kan jag inte svara och då känns det som att jag missar samtalet. Så även denna låt undviker jag att lyssna på.

Dessa är de enda två låtarna jag hör on a daily basis. Men om jag till exempel alltid lyssnar på en låt när jag.. Inte vet jag, lägger harpan kommer jag koppla ihop den låten med det spelet.. Så ett tips, sätt inte bra låtar som alarmsignal..!

Kommentarer
Postat av: linnea

my. nu sa du emot dig själv supermycket.



första meningen:

"Det dummaste man kan göra är att sätta en bra låt som till exempel alarmsignal."



Sista meningen:

"Så ett tips, sätt in bra låtar som alarmsignal..!"



2010-06-28 @ 17:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0