språk 2.0

Ännu ett inlägg om språk. När jag skrev föregående språkinlägg kom jag att tänka på detta.

Jag går ju Spanska Steg 3, eller ja ska börja Steg 4 till hösten. Och spanska är faktiskt ett ganska okej språk att lära sig, förutom en sak. Alla dessa undantag.

Och sure, om det funnits en bra anledning till dessa undantag KANSKE jag hade kunnat acceptera dem. Men nu när man frågar läraren varför just det här verbet böjs oregelbundet eller varför det blir ett z istället för ett c eller whatever, är svaret; 'det låter bäst så'. Vem, vem bestämmer att det låter bäst så? Vem har makten att ändra ett språk för att 'det låter bäst så'? Please tell me, så jag kan åka till den personen och läxa upp den för att den gör det så god damn hard att lära sig ett nytt språk.

Kommentarer
Postat av: Mikkeliben

I really liked your website. Thank you very much! Its a great website!very interesting and informative.

2011-03-18 @ 07:55:28
URL: http://mikkeliben.blogfuture.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0