VHS


Det här var 'Dagens fråga' på en hemsida jag var inne på. Och det fick mig att börja tänka.

Kommer ni ihåg när man hade VHS..? Man var tvungen att spola tillbaka bandet efter varje gång man sett på det. Det fanns ingen meny och därmed inte heller något sätt att välja eller välja bort text. Fast sen så såg man ju mest svenska filmer när man var liten. Och ibland fanns det ju två versioner på bandet, engelskt tal med text och dubbat till svenska.

Och när vi ändå pratar om VHS. Kommer ni ihåg då man fortfarande lyssnade på band..? Jag tycker ändå lite synd om dagens barn som kommer växa upp med sagor på sin iPod istället för sin bandspelare..

Och för att svara på frågan. Jag har fortfarande kvar min VHS-spelare. Men senast jag använde den..? Good question.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0