tankar om melodifestivalfinal

1. Först är det vinnaren. Jag var helt säker på att Salem skulle vinna. Jag röstade till och med på honom (!) och jag brukar aldrig rösta. Men Anna känns som en värdig vinnare, och låten är bra. Så det är okej. Frågan är bara hur det går i ESC? Blir det näst sist igen eller vad vi nu kom förra året..?

2. Och jag är fett besviken på hotet mot melodifestivalen. Hörde inte riktigt vad Dolph sa, men tydligen så var det bara något psykiskt. Vi kom vad som hade varit det perfekta hotet; Björn Gustavsson! Förstår ni hur awesome det hade varit. En stol med hög rygg, den snurrar runt. Där sitter Björn med en katt i famnen och skrattar ondskefullt. Freaking awesome. Varför är inte jag manusförfattare till melodifestival? Kan ni svara på det? Va? Va?

3. Askul grej Malin sa. Fast när säger den kvinnan inte roliga saker..? Hon skulle förklara hur dansarna bakom någon hade dansat. Hon säger att dom dansade 'shottis med böjda ben'.. Hon menade 'kosackdans'.. Ni får youtubea om ni inte vet vad det är!

4. Och sist, men viktigast; tippningen. Okej, det gick inte riktigt så bra som jag hade hoppats. Jag kom tre näst sist. Men till mitt försvar var jag fortfarande bättre än Linnea som vann. För hon fick lite extrapoäng en gång, för så var reglerna. Så jag tänker hålla fast vid att jag är trea MEN bättre än vinnaren. Och det är det som räknas. Så det så.

5. Och justja, tog en asfin bild på mina strumpor (som är freaking fabolous!) men den orkar jag inte föra över nu. Så det gör jag imorgon om jag kommer ihåg. Eller ja, tekniskt sett blir det ju senare idag.. Haha, jag är SÅÅÅ rolig. NOT.

Nåja, dags att sova nu.. GODNATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0