ris och ros

Ni vet hur i t ex reklamer man alltid säger att något är kritikerrosat?

Jag har alltid tänkt att det varit något dåligt och jag har inte riktigt förstått varför man vill skylta med att kritiker inte tycker om ens arbete. Men för ett tag sen insåg jag vad det betyder. För mig är kritik någonting dåligt. Då menar jag inte att jag inte tycker om kritik, men får man kritik så är det ju för att något kan förbättras. Alltså kritiserar man de dåliga sakerna. Jag har aldrig fokuserat på andra delen av ordet; rosat. För det är ju något positivt, det fattar till och med jag.. Så nu förstår jag innebörden av ordet. Finally. Nu återstår bara en fråga; finns ordet kritikerrisat..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0