brat för en dag

För ett tag sedan läste jag en SOLO där Lisa Eriksson (mer känd som Knivlisa) testar på att vara en brat för en dag. I slutet av repotaget frågar hon tre personer om de är brats eller inte. En av dessa personers svar var otroligt roliga. Så jag tänkte dela med mig av dem.

Maximilian Würinger, 20
Är du en brat?
- Nej, inte direkt.
Men du har ju backslick.
- Ja.
Får du pengar av dina föräldrar att festa för?
-
Ja, men jag har inget alternativ. Jag pluggar.
Hur mycket får du i månaden?
- De betalar min lägenhet, mat och andra avgifter. Sedan får jag 8 000 till annat, som att gå ut.
Umgås du bara med rika?
-
Nej, jag har fattiga vänner också, men jag gick på en internationell skola med många välbärgade elever, därför har det mest blivit så.

Okej, jag har några saker att säga om detta.

1. På fråga tre, ett alternativ är ju att inte göra av med flera tusen i månaden på att festa. Och jo, du har ett alternativ. Förmodligen något som många studenter känner igen; extrajobb..?

2. Okej, att föräldrar betalar lägenhet och mat är väl inte så konstigt. Men 8 000 till annat... You're a brat.

3. Jag älskar formulering 'jag har fattiga vänner också'. Ett försök att verka PK som slutar i allt annat än det.


Kommentarer
Postat av: knivlisa

Åh tack för länkningen! Jag skrattade så mycket när jag träffade honom. Tack vare dig kommer han för alltid att kunna bli googlad som brat nu. hahaha. Men han bodde i tyskland och snackade inte svenska.

2010-10-29 @ 10:03:36
URL: http://knivlisa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0