fun fact; coincident

Igår på svenskan började vi med litteraturhistoria. Vi fick därför läsa lite kända texter. Det var en text som vi läste, som jag inte kommer ihåg namnet på nu, som jag kände igen när jag läste den. Detta var lite udda, då jag var helt säker på att jag aldrig läst den förrut.

Det var speciellt en mening som jag kände igen extra mycket. Kommer inte ihåg den exakt heller men den gick någonsånt här; 'Då såg han henne bada från taket'.

När jag kom hem igår insåg jag varför jag kände igen det så mycket. Ni vet låten Hallelujah?

Texten från den låten går såhär; 'You saw her bathing on the roof'.

Texten vi läste handlade om kung David, och i låten sjunger de; 'That David played and it pleased the Lord'.

What do you know, it's the same!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0