i do not get it

Det finns mycket jag inte förstår mig på.

World of warcraft.

Seinfeld.

Folk som gillar saltgurkan på McDonalds hamburagare.

Sverigedemokraterna.

Stargate Atlantis.

Tekniska prylar.

Folk som tycker Malfoy är snygg. (Ja, jag pratar Harry Potter).

Men något jag verkligen inte förstår mig på är detta;


Jag fick precis det här i brevlådan. Först trodde jag det var reklam om en självförsvarskurs. Sen läste jag resten. Och jag citerar;

'Över en miljon främlingar finns inom våra gränser och "invandringen" tillåts fortgå.'

'...kan vi svenskar vara en minioritet redan om 40 år. Detta kommer alltså se under många svenskars livstid och drabbar även våra barn och barbarn!'

'...politikerna fortsätter att påtvinga oss de mångkulturella samhället. Vi svenskar måste slå tillbaka, vi måste ta itu med problemen!'


Så nej. Det var ingen självförsvarskurs. Åtminstonde inte i den formen jag trodde. Och jag blir bara så fascinerad. Hur kan man vara så rasistisk? Visst, alla får ha sin åsikt. Men.. Seriöst.. Jag vet inte ens vad jag ska säga.

Så nej. Jag har inga planer på att stödja 'patriot'.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0