när du börjar räkna...

...antalet bilolyckor, komor (is that a word?), folk som blivit skjutna i One Tree Hill blir resultatet lite skrämmande. Hade någon presenterat mig dessa siffror innan jag började kolla på det hade chansen nog varit stor att jag aldrig ens hade börjat.

Varning för spoilers.

Antal bilolyckor: 6
Innan serien började; Peyton's mamma krockar och dör.
Säsong 1; Lucas och Keith är med i en bilolycka.
Säsong 2; Nathan kör en racingbil in i en vägg.
Säsong 3; Rachel och Cooper tappar kontrollen över en bil och kör ner i en flod.
Säsong 4; Daunte kör på Haley.
Säsong 6; Peyton blir påkörd av en bil som kör mot rött.
Säsong 6; Crazy nanny Carrie kör på Dan.



Antal komor: 8 (att tillägga är ju att alla mådde bara bra efter koman, inga men här!)
Säsong 1; Lucas hamnar i koma efter sin bilolycka.
Säsong 2; Dan får en hjärtattack och hamnar i koma.
Säsong 4; Både Cooper, Rachel och Nathan hamnar i koma efter bilolyckan.
Säsong 4; Haley hamnar i koma efter att ha blivit påkörd.
Säsong 4; Lucas hamnar i koma efter att ha fått en hjärtattack.
Säsong 6; Peyton förlorar mycket blod vid sin dotters förlossning och hamnar i koma.



Antalet skjutna personer; 5
Säsong 3; Jimmy Edwards tar livet av sig genom att skjuta sig själv.
Säsong 3; Dan skjuter Keith som dör.
Säsong 6; Quentin blir skjuten och dör.
Säsong 7; **** och ***** blir skjutna (skriver inte ut namnen för Stina vill inte veta och har en känsla av att hon kommer ignorera min 'varning för spoilers'), vet fortfarande inte om de kommer överleva..



Det kan ha hänt att jag har missat någon nu. Eller snarare, oddsen är ganska höga att jag missat någon nu då jag skrev ihop det mesta från minnet. Men, you get my point. Bor du i Tree Hill är oddsen stora att du någon gång varit nära på att dö. Eller dött. Den risken är också ganska stor.

But don't get me wrong, it's still awesome.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0