nothing is random

Ibland är livet lustigt och man undar om allt verkligen är en slump..

Ofta så hör jag talas om något eller uppmärksammar något speciellt, och bara veckor senare så ser jag detta i ett annat sammanhang. Det behöver inte vara stora grejer, men jag finner det lustigt varje gång.

Troligtvis beror detta mest på eftersom jag nyss hört talas om detta så märker jag när jag ser samma sak i ett annat sammanhang. Jag uppmärksammar något som annars hade gått förbi obemärkt.

Okej, jag känner att mitt inlägg inte makes much sense. Så jag ger er några exempel istället.


1. Jag börjar lyssna på Lisse efter att Jasmine tipsat mig om henne. Någon vecka senare hör jag en bra låt i ett tv-program. Gissa vem det visar sig vara som sjunger..? Jag hade aldrig hört talas om Lissie innan.


2. Jag läser en deckare där Maltesers spelar en avgörande roll. Några veckor efter jag läst ut boken börjar det gå reklam på tv för just Maltesers. Jag hade aldrig hört talas om Maltesters innan.


3. Jag börjar kolla på nya Fångarna på Fortet och inser hur kul det skulle vara att få göra något liknande. Några dagar senare visar det sig att vi ska köra Fångarna på Hälsans Hus på idrotten.


4. Katja bakar macarons till fikatisdag en gång. Några månader senare är det värsta bloggkakan. Jag hade aldrig hört talas om macarons innan.

Detta är ju inga stora grejer. Jag tycker bara det är lite lustigt hur ofta man hör talas om, pratar om eller tänker på en grej och några veckor senare är den överallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0