to rediscover


Att återupptäcka artister man glömt för länge sedan är härligt. Låtar man en gång lyssnat på och älskat som man sedan spelat sönder är som nostalgi för öronen.

Senast för några dagar sedan återupptäckte jag ett band.

För några år sedan lyssnade jag konsant på The Fray. När deras låt How To Save A Life från skivan med samma namn blev en hit bestämde jag mig för att kolla upp bandet. Och jag fastnade. När deras andra skiva, 'The Fray' kom ut förra året blev det den som gick på repeat istället.

Men sen blev jag less. Jag glömde bort dem. Och så i förrgår låg jag och lyssnade på musik innan sovdags och How To Save A Life började spela. Och jag var fast igen.

Att återuptäcka musik är härligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0