aprender lenguas es dificil

Idag hade spanskaprov. Hur mycket hade jag pluggat? Inte särskilt mycket. Varför? För att jag verkligen inte bryr mig.

Det är konstigt det där. Jag är ändå en ganska ambitiös person när det gäller skolan. Men vetskapen om att detta är sista spanskakursen jag någonsin kommer att läsa gör mig oroväckande likgiltig inför det hela.

Jag var nöjd när jag kunde futurum, perfekt och gerundium. Konditional satsfogning, imperfekt konditionalis och konjunktiv känns inte riktigt nödvändigt. Faktiskt.

Men detta till trots är spanskan inte så hemsk som jag framställer den. Det är som med korv. Jag säger att jag inte gillar det, ändå tryckte jag i mig tre varmkorvar i dag och på någon nivå var de helt okejgoda.

Men det är sådant där du inte erkänner för någon annan än dig själv. Och ja, bloggen också tydligen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0