well, f you right back

Med det allt varmare vädret och allt färre bussar som går har jag cyklat väldigt mycket på senaste tiden. Och varje gång någon cyklar om mig, oavsett om jag cyklar snabbt eller långsamt tar jag det som en personlig förolämpning.

Jag ser hur det, på ryggen på den förbicyklande cyklisten står "f you, jag cyklade om dig". Och varje gång tänker jag "men f you right back, jag kan cykla om dig om jag vill".

Nu kanske det bara är jag som någonsin tänkt på detta. Men jag blir förolämpad. Ja, kränkt till och med. Men kommer jag cykla snabbare för att slippa bli förbicykad? Kommer jag försöka cykla om de som cyklat om mig?

Svar nej. Det skulle ju kräva fysisk ansträngning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0