London & Stonehenge

Några dagar sen jag uppdaterade bloggen. Sorrie.

I fredags bar det i varje fall av till London. (Slänger in bilder i slutet av inlägget.) Vi for ganska tidigt på morgonen, tog någon timme att ta sig dit med buss. Väl framme var det dags för museum. Vi hade tre att välja mellan, jag valde Natural History, aka det med dinosaurierna. Sedan blev det rundtur. Big Ben, Westminister, London Eye, och vad tusan allt nu heter. Jag hade bara ett mission i London, köpa kaffe från Starbucks. And I did. Kändes väldigt coolt. Köpte även en tidning, för att man fick med en söt tygpåse. But that was it. Over all var det en mycket trevlig, om än lite stressig dag.

På lördagen fyllde Sophia år så vi var ut och firade henne. Var hemma halv fem. Halv åtta ringde klockan, för då bar det av till Stonehenge. Ja, jag var lite trött... Men trots praktiskt taget ingen sömn, en väldigt lång busstur och en väldig åksjuk My var det värt det. Cause the stones are cool. Really cool. Vi besökte även Salisbury, en liten gammal stad inte många kilometer från Stonehenge. Var också mycket mysigt.

Hm. Något mer värt att veta? Not really. Eller idag gjorde jag min första riktigt grocery shopping. Har levt på skollunchen och 1pundshamburgare från McDonalds, men börjar bli lite less. Så idag köptes riktig mat på ett enormt Tesco. (I love Tesco by the way, allt är så billigt här).

Har även shoppat lite. Primark is the shit. Köpte två par byxor (ett par hundtandsmönstrade och ett par svarta jeans) plus två tröjor (en mörkgrå hoodie och en mörkgrå oversized stickad tröja)(för den som är intresserad)(och jag vet, är fruktansvärt färgglad..). Allt detta kostade 39 pund. Så. Himla. Billigt. Köpte även en väska från H&M. And thus was my shopping limit for this month reached.

Okej, nu ska jag sluta ordbajsa. Här är bilder från various days.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0