Rottingdean och annat trevligt

Igår var det Cream Tea i Rottingdean som gällde. Efter att ha väntat drygt en timme på en väldigt försenad buss, åkt buss drygt en timme (med ett oväntat bussbyte) anlände vi slutligen till Rottingdean. En mycket mysig stad, but then again - Britain has a lot of cosy towns. Vi gick på ett fik, beställde vårat Cream Tea and.... HEAVEN.

Cream Tea är te, vanligt Earl Grey skulle jag tippa på, scones, clotted cream (smakar typ grädde, fast fastare konsistens), sylt och smör. Clotted cream, sylt och smör sätter du på sconesen. Smakade plättar. Vill ha det igen. Glömde kameran så vet inte hur bilderna blev med mobilen. Men det får duga.

Annars vet jag inte vad jag gjort sen sist. Just chilled I suppose. Ikväll har vi Oscarnight på skolan. Min klass anordnar. Blir röda mattan, mingel, vin, plockmat och ett gäng finklädda människor. Sen visar vi Breakfast At Tiffany's.

Såg förövrigt min första svart-vita film härom dagen. Some Like It Hot, med Marilyn Monroe. Var faktiskt riktigt bra. Och underhållande. Mer svart-vit film till folket.

Okej, nu bilder.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0